Trénování s energií v běžném životě - Atmosféra místa (teorie)

2. srpna 2011 v 16:52 | Oroniel15 |  Práce s energií
Dle mého je atmosféra každého místa daná energiemi, které se v něm vyskytují. A teprve na dalších příčkách je vzhled místa, vůně, prosvětlenost - prostě ty základy vnímané pěti smysly. Když poprvé přijdete do nové školy či do zaměsnání, nebo navštívíte hrad, jeho ruinu, zámek, zahrady (zvlášť ty zoologické jsou někdy docela peklem), tak na vás padne atmosféra místa - můžete se cítit vznešeně při vstupu do zlatnictví, může vás mrazit v zádech při návštěvě mučírny, elegance na vás padne, když překročíte práh obchodu se značkovým a velice drahým oblečením, pokora vás umlčí v kostelech, úzkost na hřbitovech. Samozřejmě mluvím o celé škále různých pocitů a míst.

Než přejdu (v dalším článku) k praxi, musím nejprve vysvětlit základní teorii.

Každé místo má svoji energii. Troufla bych si ji rozdělit na dvě skupiny:
1. Původní (energie kamene, dřeva, hlíny, železa...)
2. Emoční (energie strachu, lásky, radosti, štěstí, pokory...)

Každé místo je tvořeno zaručeně první skupinou - původní energií. Energií typickou, neměnou, originální (dnes k vidění málo, protože lidé zasáhli na spoustu míst). Druhou skupinu energií na místo přenesli lidé.

Pokud chcete pocítit původní energii, jděte do přírody - nejlépe mimo cesty, kam mnoho lidí zabloudí. A pokud se chcete vrátit do historie, navštivte hrady (hrady vřele doporučuji, nejlépe ty nejméně zrekontruované, klidně zříceniny), protože energie emocí lidí, kteří zde přebývali, nejlépe uchovává kámen.

(viz Celý článek)


1. Místo s minulostí
(hrady, zámky, kostely, katedrály, chrámy, knihovny, podzemní chodby - prostě historické budovy a historická místa).

1.2. Jednotlivá místa (např. jednotlivé pokoje hradu).
Toto bude jen teoretické vysvětlení toho, jak dané místo působí. Pokusím se vše formulovat tak, aby šel popis použít i na jiné objekty.
A - Materiál
Je důležité, z jakého materiálu je místo postaveno a jakým je vybaveno. Kámen (vůbec nejlepší uchovávatel energetické stopy - tedy i emoce) a dřevo coby čistě přírodní materiály stále disponují energií, která je člověku blízká, a proto ji lidé dokáží snadno najít a přijmout a nechat i na sebe působit.

→ Přírodní materiály dokáží v sobě uchovat energii místa. Když uvedu na konkrétním příkladu - hodovní síň.
V hodovní síni se lidé radovali, jedli, pili, veselili se, mohli tančit, občas nějaká šarvátka. Sluhové pospíchali s nošením jídla a pití, na zemi mohli ležet psi. A pokud je hodovní síň původní (nejdůležitější jí, aby měla původní stěny - tedy žádná rekonstrukce), tyto emoce na vás padnou a zapůsobí na vás atmosféra, jež vytvořili lidé před pěti stoletími.

V takové mučírně už vám tak moc hej nebude.

Ovšem je velice, převelice důležité, aby materiál byl původní. Materiál může být pět století starý - a poví vám víc o historii a atmosféře místa než materiál starý deset let (třeba místnost po rekonstrukci). Rekonstrukce je zabiják energií, které přebývaly na daném místě, uchované ve zdích i v nábytku.

B - Vybavení
Vybavení (jako nábytek, dekorace, obrazy atd.) daného místa jsou pro vnímání energie důležité v tom smyslu, že čím starší (a původnější), tím lepší. Teorie je v podstatě stejná jako u A - Materiál.

Když vstoupíte do prázdné místnosti, může být těžké uhodnout, k čemu sloužila - její energie může být slabá a tak podobně. Vybavená místnost nám napoví - především vizuálně. Ovšem čím více původního vybavení v místnosti (třeba v naší hodovní síni), tím lépe - uchovaná energie je silnější.

C - Otevřenost místa
Pokud navštívíte místnost, pak je energie koncentrovaná dovnitř a je snadnější pocítit atmosféru místa. Ovšem pokud navštěvujete zámecké zahrady, místa rituálů, šibeniště, parky a další prostory "pod otevřeným nebem", pak je energie vyzařována do prostoru. Pokud je hodně silná (pokud je silná emoce, kterou daná energie představuje), pak je to jednodušší. Ovšem začátečníkovi nic neřekne fontána uprostřed zahrady. Musí k ní přijít blíž a dotknout se.

Závěrem je tedy nutnost, aby na historickém místě, které navštěvujete, bylo co nejvíce původního. Další nutností je, aby emoce, které na daném místě dříve panovaly, byly silné a dobře uchované (aby na vás mohly lépe působit, vy je mohly lépe rozpoznat a radovat se jen z toho, že jste v hodovní síni). Třeba taková spižírna na hradě vám nemusí říct nic - pokud se do ní nechodilo krást :)

2. Místo živé krátce
(např. moje čerstvá zkušenost s Amtekem; obchody (resp. obchoďáky), restaurace, kavárny - spíše modernější doba)

Právě taková místa ztrácí energii historie - kámen vám nepromítne emoce staré pět století. Právě nově postavené budovy vám mohou poskytnout emoce lidí, kteří se v nich právě teď pohybují. Záleží na stáří místa, ale troufám si říct, že energie neprosákla tak hluboko do stěn a vybavení a není v nich tak dlouho, abyste mohli vnímat historii.

Najednou mě napadá, jestli vnímáte rozdíl. Myslím, že ano.

3. Panenská příroda
(Lesy, hory, louky, prameny, jeskyně...)

Tento název je asi trochu nevhodný, ale pokud nechcete vnímat ani lidskou atmosféru minulosti, ani lidskou atmosféru přítomnosti, tak je nejlepší vyjít si do přírody. Zde na vás padne atmosféra úplně jiná než vytvořená lidmi.

P. S. Ano, možná bych měla napsat, co přesně vás v každé ze tří škatulek potká - co budete cítit a tak. Ale to by bylo riziko vsugerování a to já nechci.

Každé místo má svoji atmosféru. Čím silnější emoce na místě přebývají, tím více na vás budou působit. Čím více budou působit, tím lépe poznáte, když opustíte hodovní síň a vstoupíte do chodby či předpokoje ložnice či ložnice.

Více o energiích
ZDE

O praktické stránce se můžete dočíst přímo v knize Montril
KLIK
 

2 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 FNF FNF | 13. dubna 2014 v 17:48 | Reagovat

Pěkný článek !Jsem z toho moudřejší :-)

2 Oroniel15 Oroniel15 | Web | 14. dubna 2014 v 9:15 | Reagovat

[1]: To mě těší. A děkuji moc

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama